Nota Cinta

Monday, September 3, 2012

ALLAH TIDAK SUKA sifat MARAH

BahrulMazi derhaka kedua ibubapa oleh Ust Shamsuri

ISLAM TIDAK SUKA sifat Marah – disuruh syarak menahan Marah kerana Marah ialah Pembuka ruang & peluang kepada syaitan untuk membawa kebinasaan - HadisQudsi

Hadis AtTirmizi daripada Muaz bin AnazRA – Barangsiapa menyembunyikan perasaan dan memendamkan Marahnya di akhirat kelak Allah STW akan mengurniakan bidadari-bidadari Syurga.

Hadis riwayat Abdullah bin OmarRA- Sabda NabiSAW- Orang yang menelan kemarahannya akan dibalas di akhirat dengan balasan yang Paling baik.

Tidak selesai masalah marahkan Amerika menyerang Iraq malah menambahkan lagi keangkuhannya samalah juga seperti marahkan anak akan menambahkan lagi jiwanya yang memberontak. Kita ada tuhan Allah rabbul Alamin, tuhan Amerika juga Allah jadi bersihkan diri dari segala Mazmumah dan mintalah doa kepada Allah SWT.

Benda menghalang sehingga tumpulnya  DOA menurut Hadis Qudsi- makan haram, hati tidak elok, meninggalkan perkara yang disuruh Allah, masih melakukan perkara yang tidak disukai Allah sehingga Tuhan tidak dapat nak makbulkan disebabkan halangan tersebut.

No comments:

Post a Comment