Nota Cinta

Wednesday, August 29, 2012

BERTEMU BUKU DENGAN RUAS seterunya dajjal

Nabi Allah Isa bin Mariam AlaihisSalam - Kesimpulan rujukan Hadis-Hadis Sahih Mutawattir At-Tirmizi, Abu Daud, Musnab Imam Ahmad, Imam Muslim, Bukhari, Ibnu Majah dan Sunan Addarimi.

Sabda Baginda Junjungan Besar kita Rasulullah Nabi Muhammmad SAW yang diberi petunjuk terperinci oleh Allah SWT tentang akhir zaman.
Akan datang Turunnya Nabi Allah Isa AS di menara sebuah masjid di Ibu benua Syam,  Damsyik,  Siria tepat waktu Subuh lalu menolak tawaran menjadi imam solat subuh sambil berkata kepada Imam Mahdi sebagai tanda penghargaan dan penghormatan Allah SWT kepada umat Nabi MuhammadSAW. Baginda IsaAS akan menjadi makmum solat Subuh berjemaah tersebut dan akan mengamalkan syariat Islam berpandukan Al-Quran yang dibawa Nabi MuhammadSAW sebagai misi perjuangannya.

Fizikalnya amat tampan, kacak, cantik tidak terlalu tinggi atau terlalu rendah, kulit kemerah-merahan berambut kerinting sentiasa kelihatan basah mencecah paras bahu dan berdada bidang. Bersamanya ialah 2 helai kain yang dicelup wangian dengan kedua belah tangannya memegang dua sayap malaikat disamping tersangat seri rupa wajahnya sambil menunduk kepala lalu menitik setiap peluhnya seperti cantiknya butiran mutiara.
Keistimewaan Nabi Allah Isa AS anugerah Allah SWT ialah wangi nafasnya sejauh mata memandang lantas membunuh setiap kafir dan manusia yang kufur di dalam hatinya. Kafir Yahudi mengatakan sudah membunuh dan menyalib Isa AS. Kafir Nasrani pula percaya akan berita tersebut dan menganggap salib itu tanda kesucian mereka. Tetapi Allah SWT Maha Perkasa Lagi Maha Bijaksana berfirman melalui ayatNya surah AnNisa’ 157 & 158. Yg dibunuh itu telah digantikan diserupakan dengan Nabi Isa AS dan Baginda sebenarnya telah diangkat ke langit bersama ruh dan jasadnya 



https://www.youtube.com/watch?v=LdehwxGWPYg&list=RDCMUC_34hWOj8QFzzhXXDgoYg8g&start_radio=1&rv=LdehwxGWPYg&t=3327

Sahih Muslim, hadis 156 syarah Imam Muslim riwayat Jabir ra. menurut Nabi Muhammad s.a.w. tentang Nabi Isa 'AS/Alaihi Assalam'

No comments:

Post a Comment