Nota Cinta

Wednesday, May 26, 2010

Doa Rasulullah SAW setiap malam selepas solat sunat.

Muqaddimah Bahrulmazi jilid 3 Ustaz Shamsuri 26-5-2010. Sahih Muslim dari Ibnu Abbas, Amalan doa Rasulullah SAW selepas setiap malam solat sunat. Ya Allah bagi Engkau segala pujian. Ya Allah Engkaulah Cahaya memenuhi langit dan bumi. Engkaulah menguasai segala isi kandungan langit dan bumi. Ya Allah Engkaulah Tuhan yang benar. Ya Allah segala janji Engkau dalam Al-Quran itu benar. Ya Allah segala kata-kata Engkau dalam Al-Quran itu benar. Ya Allah jumpa Engkau itu benar. Cerita syurga, neraka dan kiamat itu benar. Ya Allah ya Tuhanku, kepada Engkaulah aku tunduk, aku beriman, aku bertawakal dan aku kembali bila mati dan kerana Engkau aku bermusuh dengan musuh Islam iaitu musuh Engkau. Ya Allah perintah Engkau menghakimiku. Ya Allah ampunilah segala dosa aku yang lepas dan akan datang. Ya Allah ampunilah dosaku yang terang orang nampak dan Engkau nampak. Ya Allah Engkaulah Tuhanku dan Tiada Tuhan lain selain Engkau.

No comments:

Post a Comment