Nota Cinta

Tuesday, February 3, 2009

Sekiranya tidak pasti, sebut Al-Quran & Hadis Samiqna Wa’atoqna


UsShamsuri 3/2/2009 BahrulMazi jilid 15 bab Fitnah 1. Sahih AtTirmizi dari Saad Abi Waqas(10 sahabat dijamin syurga) Saad Abi Waqas dan sekumpulan sahabat ditahan Abu Jahal dan kumpulan samseng pengikutnya selepas balik dari berjumpa nabi SAW. Abu jahal bertanya apa pendapat kamu tentang Tuhan kami. Jawab Saad “Tuhan berhala patung kamu itu Pekak ,Tuli dan Tidak bernyawa.” Saad Abi Waqas dan kumpulannya  itu akhirnya dibelasah oleh kumpulan samseng  dan kemudian dijumpai seterusnya dibawa untuk diubati. Luka Saad bin Abi Waqas dicuci sendiri oleh Rasulullah SAW.
Cukup saksi bukti maka potong tangan seperti disebut Al-Quran. Sekiranya tidak bersetuju cakap saja rendah diri dan tidak pandai kerana masih belajar Al-Quran Hadis.  Jangan sesekali menafikan Al-Quran dan Hadis Sahih kerana implikasi boleh menjadi kufur atau terkeluar dari Islam. Sekiranya was-was sebut saja Amantubillah, Aku beriman dengan Firman Allah, Al-Quran dan HadisNya. Samiqna Wa’atoqna.
Ustaz Shamsuri merakamkan tahniah kepada mereka yang memanfaatkan internet upload ceramahnya dan alangkah bertuahnya apabila ada sahabat-sahabat atau anak-anak kita yang mahir IT dapat menggunakan internet untuk berdakwah.  Penuntut Islam luar Negara juga dapat bersama mengikuti kuliah agama. Inilah yang Islam mahukan untuk anak-anak kita. Mudah-mudahan Allah berkati usaha baik ini. 

No comments:

Post a Comment