Nota Cinta

Tuesday, February 7, 2006

Fitnah 2006

ORANG ZALIM BERCAKAP MENJATUHKAN MARUAH ORANG LAIN Bahrulmazi jilid 15 bab Fitnah 7-2-06  HR AtTirmizi Ummu Salamah sabda Nabi saw doa minta Allah supaya dilindungi dari kegelinciran akidah dan tidak zalim sesiapa seperti bercakap menjatuhkan maruah orang lain.
BIZMILLAHITAWAKKAL “Tawakkal pada Allah” HR AtTirmizi dan Abu Daud dari Anaz bin Malek ra Nabi saw bila nak keluar rumah “Bizmillahitawakkaltu’allallah-lahawlawalakuwata-illa-billah. Rasulullah saw janji petunjuk hidayah.
HR AtTirmizi dari Osman bin Affan ra sabda Nabi saw. 3 halal dibunuh ialah suami atau isteri berzina, murtad dan bunuh muslim.

4-7-06 YAHUDI LANGGAR KONTRAK SOSIAL Sahih Muslim dari A’isyah r ha. Mala'ikat Jibril bertanya “Wahai rasulullah saw, perang Khandaq belum tamat, musuh dalam selimut yahudi khuraizah yang belot kontrak sosial itu mesti dihapuskan.” Musuh akhirnya ditawan dan dipancung kecuali wanita dan kanak-kanak. Sahih Muslim Abu Hurairah ra, sabda Nabi saw, aku nak halau yahudi keluar dari bumi ini.

PARA SAHABAT IBARAT BINTANG DI LANGIT HR AtTirmizi dari Ibnu Omar r anhuma, sabda Nabi saw, "para sahabatku dan para tabi'in ibarat bintang di langit sebagai petunjuk rujukan muslim. Setidak-tidaknya tahu siapa mereka semua kerana merekalah berkembangnya Islam dan Islam dapat dinikmati oleh kita semua."

Kuliah 1-9-06 PINTU FITNAH BERMULA SELEPAS SYAHIDNYA OMAR Sahih Muslim dari Huzaifah Al-Yaman sabda Nabi saw. "Percaya dan sebar berita palsu memulakan titik hitam sehingga hati jadi busuk. Pintu Fitnah besar bermula selepas Omar Al-Khattab ra syahid ditikam semasa betulkan saf solat subuh berjemaah."

05-09-06 Sahih muslim Abdullah bin Amru Al-Az sabda Nabi saw. Paling baik 3 hari puasa sebulan.
Hasan Sahih Gharib At Tirmizi dari Ibnu Omar sabda Nabi saw. Berkawanlah dengan ilmuan Islam yang baik supaya terpelihara dari iblis syaitan.
142 AnNisa. Ibadat terpaksa dengan tiada kemanisan iman. 

No comments:

Post a Comment