Nota Cinta

Tuesday, October 14, 2003

Doa Ubat Rasulullah saw



14-10-03
SETIAP PENYAKIT ADA UBATNYA 

Riwayat Abu Daud, AtTirmizi, AnNasa’i, Ibnu Majah dan lain-lain. Sabda Nabi saw. Setiap ubat ada yang sesuai dan ada yang tidak sesuai dengan sakit tersebut. Sakit yang tidak boleh diubati ialah sakit tua.




DOA RINGKAS GUNA PENAWAR MADU LEBAH UBATI PENYAKIT

Sahih Muslim Bukhari sabda Rasulullah saw kepada seorang sahabat yang asyik berulang alik 4 kali berjumpa Nabi saw kerana sakit perut abangnya semakin menjadi-jadi. “Surah AnNahlu ayat 69, Allah menyebut “fihi syifa ullinaz” madu lebah penawar penyakit dan perut abang kamu yang berbohong.” Akhirnya kali ke 4 diizinkan Allah sembuh.  

JAMPI JIBRIL UBATI NABI

Hasan lagi Sahih ArTirmizi Bacaan Jibril ketika ziarah dan menyembuhkan Nabi saw yang sedang sakit. “Bizmillahi arqi’ wallahu yashfiq.” Dengan nama Allah aku jampi engkau kerana Allah sahaja yang menyembuh engkau.

JAMPIAN NABI SAW UNTUK RAWAT PENYAKIT

Sahih AtTirmizi, Anaz bin Malek ra menjampi pesakit dengan jampian Rasulullah saw Allahumma rabbannaz muzhibalba’ ashfi anta syafi la shafi illa anta shifa an la yughadiru saqaman.” Wahai Tuhanku yang memulihkan lagi menghilang kesakitan manusia. Sembuhkanlah penyakit kerana Engkau Tuhan yang menyembuhkan, tiada yang menyembuhkan melainkan Engkau yang menyembuhkan sakit itu.  

No comments:

Post a Comment