Nota Cinta

Tuesday, January 4, 2011

RasulullahSAW "Yang aku takut bukan dajjal tetapi nasib kepimpinan umatku kelak"

WAJAH NABI MUSA, NABI ISA, NABI IBRAHIM dan JIBRAIL AS

Kuliah bahrulmazi 15, Ust Shamsuri bab Harta Ikut Dajjal 4/1/11 Dari Sahih Muslim Sabda NabiSAW Sekiranya dajjal datang, Allah akan menjaga kamu dengan syarat jaga imanmu. Aku tidak takut masalah kedatangan dajjal itu yang aku takut ialah aku takut umatku mengikuti pemimpin-pemimpin yang sesat dan rosak akhlaknya seperti kaki perempuan, kaki rasuah, mencabar agama kerana mereka ini berkuasa dan boleh merosakkan kamu semua.

Sabda RasulullahSAW, Hadis Sahih dari JabirRA rupa Dajjal itu seperti Abdul Uzha bin Qatar.

diperlihatkan aku para Nabi, Nabi Musa merupakan seorang lelaki yang bersifat kelakian yang tampan dan gagah. Nabi Allah Isa AS merupakan mirip kepada Urwah bin Mas'udRA wakil dari Quraisyh semasa perjanjian Hudaibiyah ketika sehingga masuk Islam. wajah Nabi Ibrahim AS adalah mirip wajahku. Malaikat Jibrail setiap kali rupanya ketika manusia apabila berjumpaku ialah seperti JihyahRA


No comments:

Post a Comment