Nota Cinta

Monday, January 17, 2011

Bersatu atas nama Al-Quran dan Sunnah bukan atas parti atau ideologi

Muqaddimah kuliah tafsir Nurul Ihsan Ust Shamsuri ayat 131 17/1/2011
Musnad Imam Ahmad bin Hambal dari AutsarRA khutbah Saidina AbuBakarRA AsSiddiq sabda NabiSAW Tidak ada satu pun yang lebih penting di dunia ini pada orang Islam kecuali Keampunan Allah. Siapa yang JUJUR dan BENAR kedua-dua ini SYURGA. Di dunia ini Jangan Bohong dan Dusta kerana itu JAHAT. JANGAN sampai berlaku berdengki, bermusuh dan putus silaturahim sesama Islam. Sepertimana perintah AllahSWT maka turutilah ia. 

Musnad Imam Ahmad dari Muaz bin Rifaah dari bapanya khutbah AbuBakarRA di atas MIMBAR 3 ANAK TANGGA Mimbar RasulullahSAW Sabda NabiSAW Mintalah keampunan, keselamatan, keteguhan dan keyakinan hati pada Allah, Muhammad dan Islam maka selamat kamu dunia akhirat. 

Apabila amaran khutbah AbuBakarRA tidak dihiraukan umat Islam masa kini, orang bukan Islam terang-terang berani kritik Azan berkumandang di masjid kerana sesama orang Islam sekarang bertengkar sesama sendiri. Ini menunjukkan bukti tiada kekuatan, kemuliaan dan kehormatan Islam. Bersatu atas Islam ialah Al-Quran dan Hadis BUKAN bersatu atas parti atau ideologi kerana parti ada betul ada tak betul. Parti apa sekalipun atas jalan Islam tetapi sekarang orang Islam tidak ada sikap itu malah ada satu perangai mencari gaduh sesama Islam. 


No comments:

Post a Comment