Nota Cinta

Monday, June 15, 2009

Kenapa Abu Talib dan Kelahiran Kafir tidak diberi HIDAYAH


Tafsir AnNisa ayat 86-91 UsShamsuri 15/06/09. Soalan"semua agama pun sama, semua buat kebaikan" Jawapan "Islam tidak sama agama lain dan tidak boleh tolak ansur kerana Firman Allah=> Tuhan manusia itu hanya Aku, semua manusia akan Aku himpunkan di padang mahsyar. Kalimah Allah tidak boleh langsung dipakai oleh agama lain."

Soalan"Orang bukan Islam teraniaya sebab Allah takdirkan mereka dilahirkan kafir." Jawapan. "Terlalu banyak di dada akhbar internet sebagainya kebenaran Islam." mereka yang berusaha mencari hidayah Allah, Allah takdirkan dia akan Islam. Masalahnya dia tidak mahu Islam. Kesalahan kuasa memilih yang Allah kurniakan pada mereka ialah memilih gambar seksi berbanding penceritaan dakwah Islamiah.

Abu Talib tidak ditolong Allah kerana seumur hidupnya dia memilih kufur walaupun membantu Rasulullah SAW. Maka di akhir hayatnya Allah takdirkan dia tidak boleh menyebut kalimah syahadah. Rujukan Sahih Bukhari kuliah AnNisa 58-63 UsShamsuri, Firman Allah AtTaubah 113 tidak sewajarnya mana-mana orang beriman meminta ampun kepada manusia yang mati kafir walaupun yang mati itu adik beradik setelah jelas kepada mereka yang mati ini ahli neraka.





No comments:

Post a Comment